Green la konon...  

Posted by h-hafizal in ,

Tadi aku ngan housemate ( Ali n Ubi) p expo.. depan umah jerk.. so jalan kaki ar.. ronda punya ronda.. try makanan free sampai sengkak perut aku... tetiba mai idea kaliham nak meng'green' kan rumah la konon.. singgah kat kedai orang jual pokok hidup.. banyak pokok ada.. orkid,pokok bonsai, pokok cabai ngan pokok rambutan pun ada.. so.. pilih punya pilih gua beli bonsai kecik jerk.. harga 8 hinggit.. Ali beli pokok apa kejadah ntah nama dia harga 10 hinggit.. tapi pasti dan pasti le bukan pokok rambutan.. kalau beli pokok rambutan nak tanam menatang tu kat mana.. umah tingkat 3.. nak cari kena maki ngan tuan tanah kedaun... Kat sebelah kiri tu gambaq pokok bonsai yang aku beli tadi.. pak cik yg jual pokok ni pesan kat aku.. "balik sat gi.. bawak keluaq dari pasu ni pastu buh dalam bekas besaq skit.. pastu campuq ngan habuk kayu+ sabut nyok.. nak bagi senang pengudaraan dia.. pastu pokok ni nak kena selalu siram.. pak cik pun sehari 3 kali siram dia.. pastu kalau nak p mana2 rendam dia dalam air.. pastu bla..bla.. bla.. ntah apa lagik ntah aku lupa dah".. tapi balik ja.. cam biasa la.. aku x buat pun.. nanti la buat... ermmm nanti tu bila la.. aku pun x tau.. ntah2 x buat pun.. kita tengok ja la nanti hidup ka x pokok nih...

Lepas beli kat pak cik tu.. kami jalan2 lagik.. jumpa lagi kedai pokok.. bincang2+ buat calculation.. x cukup... oksigen x mencukupi untuk kami.. sebab pokok yg kami beli tadi x cukup besaq.. kami nak udara yg lebih menyegarkan.. senang sket nak mai idea yang merapu nanti.. so.. beli 1 lagi.. kali ni besaq sket.. tapi macam biasa la.. x tau nama pokok ni.. main sapu ja.. lupa nak tanya nama.. pokok ni pun harga 10 ringgit gak.. melayang duit aku 18 hinggit tadi.. x pa.. nak green sangat kan.. hamik kau!!!.. Pastu kami balik rumah.. keja x buat malam ni.. nak buat keja konon.. asal nak p expo nak carik orang buang resdung.. last2 duit melayang.. resdung x buang.. keja pun x jalan... Balik ja kami dengan terhegeh2nya buh pokok tu kat tepi tingkap umah...Pokok belah kiri tu pokok Ali.. yang tergantung tu pokok yg akan menjadi sumber oksigen tambahan..

Hmmmm... Green la tu konon.. sama2 kita nantikan apa akan jadik kat pokok tu.. harap2 evergreen la no.......

This entry was posted on Friday, June 5, 2009 at Friday, June 05, 2009 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment

Post a Comment

AddThis

Share |